0%

سیستم کدگذاری در انبارها چی فوایدی دارد؟

سیستم کدگذاری در انبارها چی فوایدی دارد؟

برخی از مهمترین فواید استفاده از کدگذاری در انبارها عبارتند از:

  • تشخیص و تفکیک آسان و سریع کالاها از همدیگر
  • صرفه جویی در زمان و هزینه های ناشی از نوشتن شرح مفصل کالاها
  • بهبود فرایند ثبت و نگهداری اطلاعات
  • تقلیل حجم اطلاعات و افزایش سرعت تبادل اطلاعات
  • فراهم آوردن امکان استفاده از سیستم های رایانه ای (کامپیوتر) در طبقه بندی و شناسایی کالاها
  • ایجاد وحدت رویه و کاهش اشتباهات: این اشتباهات ممکن است برگرفته از ناهماهنگی بخش های مختلف سازمان در نوشتن شرح های طولانی کالا یا نامگذاری متفاوت آنها باشد.
  • تسهیل فرایند دریافت، طبقه بندی و نگهداری از کالا در انبار و ایجاد نظم در چیدن کالا

روش های متعددی برای کدگذاری وجود دارد که پرمصرف ترین آنها روش کدگذاری میله ای بارکد می باشد.

روش کدگذاری میله ای (بارکد)

کدهای میله ای یکی از روشهای متداول کدگذاری در سیستم های کامپیوتری هستند که دامنه بکارگیری آنها روز به روز در حال گسترش می باشد و از شناسایی کالاها در انبار تا ثبت و ضبط اطلاعات ورودی و خروجی کالا، فروشگاه ها، کتابخانه ها و موارد مشابه را شامل می شود. در این روش کدهای به جای ارقام به وسیله میله های روشن و تاریک و با ضخامت های مختلف نمایش داده می شوند و هر میله بیانگر یک سری اطلاعات خاص می باشد. این اطلاعات ممکن است نام کالا، تعداد، قیمت، تاریخ تولید و انقضا و یا سایر اطلاعات مورد نیاز در مورد کالاهای انبار (و یا پرسنل ) باشد.

Barcode-Scanning-in-the-Warehouse

اطلاعات مذکور از طریق میله ها به صورت رمز درآمده و پس از بازخوانی به وسیله دستگاه های کارت خوان، تبدیل به حروف و ارقام می شوند و اطلاعات موردنیاز را منتقل می نمایند. یقیناً استفاده از این روش مستلزم بکارگیری سیستم های رایانه ای و تجهیزات خاصی است که با توجه به فراگیر شدن کاربرد رایانه ای در امور مختلف، کدگذاری میله ای نیز جایگاه مهمتری می یابد.

از این صفحه پرینت یا پی دی اف بگیرید

این مطلب را می پسندم

تصویر admin

admin

شرکت دژپولاد آریانا، طراحی و تولید انواع قفسه های مدرن اداری و کتابخانه، بایگانی ثابت و متحرک ریلی، زونکن های فلزی، مبلمان و دکوراسیون اداری (محصولات چوبی و MDF)، تجهیزات بیمارستانی و آشپزخانه های صنعتی (محصولات استیل)

تاریخ انتشار

تعداد بازدید:

تعداد نظر

اشتراک گذاری