0%

کاربرد بایگانی ریلی در کلیه سازمانها، ادارات و مراکز دولتی

کاربرد بایگانی ریلی در کلیه سازمانها، ادارات و مراکز دولتی

در این مطلب سعی کرده ایم درباره ی انواع مختلفی از کمدهای فلزی و کمد بایگانی مورد استفاده در مراکز دولتی و اداره ها و همچنین سازمان های مختلف دولتی مواردی را بیان کنیم:

 

مراکز دولتی و سازمان ها و ادارات که جزء نهادهای دولتی هستند از جمله مهم ترین ارگان ها می باشند که وجود سیستم بایگانی ریلی در این مکان ها ضروری می باشد و ثبت اسناد و مدارک در سیستم بایگانی از جمله مهم ترین امور در این ادارات محسوب می شود.

 

از همین روی نیاز به مکان و محیطی است تا بتوانید به طور صحیح و اصولی، اطلاعات خود را بایگانی نمائید.

 

به طور معمول در ادارات و سازمان های بزرگ، یک واحد مجزا برای بایگانی اسناد و مدارک وجود دارد که در این واحد از قفسه های ریلی و کمد بایگانی و سیستم های بایگانی مختلفی استفاده می شود.

 

در اغلب موارد از کمد بایگانی ریلی استفاده می شود که متناسب با فضا طراحی شده است.

 

استفاده از کمد بایگانی ریلی مزیت های مختلفی دارد که یکی از آن ها سهولت در امور بایگانی اسناد و دسترسی راحت تر به آن ها نیز می باشد.

 

در این کمد ها می توان انواع مختلفی از اطلاعات را از ورقه ی A4 معمولی گرفته تا زونکن ها و پوشه های حجیم را نگهداری و بایگانی کرد بدون آن که آسیبی به آن وارد گردد، از دیگر ویژگی های این کمدهای بایگانی می توان به عمر بالای آن ها و استحکام و مقاومت بالای ان نیز اشاره کرد.

 

کمدهای فلزی بایگانی از جمله سیستم های بایگانی می باشند که می توان به صورت بلند مدت از آن استفاده نمود.

همچنین در بسیاری از مراکز دولتی از جمله دانشگاه ها، مدارس، بخش های حسابداری و دفاتر دولتی می توان از کمد بایگانی کوچک استفاده نمود که دارای حجمی بالایی هستند. کمد بایگانی چرخشی (دوار) از جمله این کمدها می باشد که برای نگهداری پوشه آویز و زونکن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بسیاری از مدل های مختلف این کمدها دارای قفل هستند که محبوبیت آن ها را بیشتر کرده است. همچنین شما می توانید برای امنیت بیشتر این کمدها از قفل های مختلفی نیز استفاده کنید.

 

همچنین کمد بایگانی فلزی از نظر امنیتی دارای جنس بهتری به نسبت کمدهای دیگر می باشد و در برابر حریق و آب نیز مقاوم می باشند.

 

از آنجایی که اسناد و مدارکی که در این ادارات و مراکز نگه داری می شوند از هر حیثی دارای اهمیت بالایی می باشند باید با دقت بسیاری مراقبت گردند و از همین روی بایستی به گونه ی صحیحی بایگانی شده و نگه داری شوند. حال این مدارک می تواند شامل اسناد، مدارک و پرونده های مختلف باشد.

 

به همین دلیل بسیاری از مراکز نظامی و قضایی از کمدهای بایگانی فلزی برای بایگانی اسناد و مدارک و پرونده های خود استفاده می کنند، از فایل های فلزی برای بایگانی پوشه های مختلف و همچنین از زونکن های فلزی برای حفظ مدارک استفاده می شود.

 

بسیاری از کمدهای فلزی که برای بایگانی استفاده می شوند دارای قفل رمز درجه یک هستند و به همین منظور می توان قفل مورد نظر مشتری را بر روی آن نصب کرد. به جهت آن که امنیت در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین در برابر حریق و آب ایمنی کافی و لازم را داشته باشد تا بتوان اسناد و مدارک را در آن به خوبی حفظ کرد.

از این صفحه پرینت یا پی دی اف بگیرید

این مطلب را می پسندم

تصویر admin

admin

شرکت دژپولاد آریانا، طراحی و تولید انواع قفسه های مدرن اداری و کتابخانه، بایگانی ثابت و متحرک ریلی، زونکن های فلزی، مبلمان و دکوراسیون اداری (محصولات چوبی و MDF)، تجهیزات بیمارستانی و آشپزخانه های صنعتی (محصولات استیل)

تاریخ انتشار

تعداد بازدید:

تعداد نظر

اشتراک گذاری