0%

مشخصات فنی کمدهای بایگانی باید چگونه باشد؟

مشخصات فنی کمدهای بایگانی باید چگونه باشد؟

مشخصات کمدهای بایگانی بسته به کاربری مورد نظر و فضای موجود می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ابعاد ارتفاع، عرض و عمق در نظر گرفته می شود. کابینت های استاندارد معمولاً 180-200 سانتی متر ارتفاع، 60-90 سانتی متر عرض و 50-60 سانتی متر عمق دارند. با این حال، ابعاد مختلف ممکن است در کابینت های سفارشی یا تجاری ترجیح داده شود. کمدهای بایگانی می توانند از نظر تعداد محفظه هایشان متفاوت باشد. تعداد محفظه ها تعداد فضاهای ذخیره سازی اختصاص داده شده به کاربران را تعیین می کند. هر کاربر می‌تواند یک محفظه جداگانه داشته باشد یا می‌تواند محفظه‌های مشترکی برای جا دادن چندین کاربر طراحی شده باشد. تعداد محفظه ها بر اساس تعداد کاربران و نیاز آنها تعیین می شود.

اندازه و ظرفیت

ارتفاع کمد باید طوری تنظیم شود که کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. ارتفاع استاندارد یک کمد معمولاً بین 180 تا 200 سانتی متر است. با این حال، بسته به اندازه کاربران و هدف استفاده، ممکن است ارتفاع های مختلف ترجیح داده شود. عرض مقدار اقلامی را که می توان در داخل قفسه قرار داد و تعداد کاربران را تعیین می کند. عرض ها معمولاً بین 60 تا 120 سانتی متر است. برای سناریوهایی که چندین کاربر یک قفل را به اشتراک می‌گذارند، ممکن است یک قفسه وسیع‌تر ترجیح داده شود. عمق کمد بسته به نحوه چیدمان وسایل داخل و هدف استفاده متفاوت است.

فولاد به دلیل دوام، استحکام و طول عمر، یکی از موادی است که اغلب برای کمدهای بایگانی انتخاب می شود. کابینت های ساخته شده از ورق های فولادی ضخیم می توانند در برابر ضربه، تغییر شکل و خوردگی مقاوم باشند. چوب ماده ای است که ظاهری طبیعی و حس گرمی را ایجاد می کند. انواع چوب های بادوام به ویژه آنهایی که دارای الیاف با چگالی بالا هستند را می توان در کمدهای بایگانی استفاده کرد. کابینت های چوبی ظاهری زیبا دارند اما باید در برابر آب و محیط های مرطوب محافظت شوند.

مکانیزم قفل

انواع رایج قفل های مورد استفاده در کمدهای بایگانی شامل قفل های کلید دار، قفل های ترکیبی و قفل های الکترونیکی می باشد. قفل های کلیددار به کاربران این امکان را می دهند که با استفاده از یک کلید فیزیکی، کابینت را قفل و باز کنند. قفل های ترکیبی با وارد کردن یک ترکیب یا کد باز می شوند. قفل های الکترونیکی معمولاً با روش های دیجیتالی مانند کارت، اثر انگشت یا رمز عبور کار می کنند. سطح امنیتی مکانیسم قفل بر سطح محافظت از وسایل کاربران تأثیر می گذارد. مکانیسم قفل باید در برابر شکستن و دستکاری ایمن باشد. سیستم های قفل ساخته شده از مواد باکیفیت و بادوام محافظت بیشتری را ارائه می دهند. مکانیسم قفل باید به کاربران اجازه دهد تا به راحتی قفل و باز کنند. طراحی کاربرپسند تجربه قفل کردن سریع و روان را ارائه می دهد.

سازمان داخلی

یک فضای آویز برای آویزان کردن لباس‌ها، یکی از اجزای ضروری کمد است. این چوب لباسی ها که معمولاً به صورت میله ای طراحی می شوند، آویزان کردن کت، لباس، پیراهن و شلوار را تسهیل می کنند. آویزها باید دارای ارتفاع و عرض مناسب بوده و طوری قرار گیرند که کاربر بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد. قفسه ها و محفظه ها امکان قرار دادن منظم اقلام را فراهم می کنند. از آنها می توان برای سازماندهی وسایلی مانند کفش، کیف، لوازم جانبی و لباس های تاشو استفاده کرد. قفسه های ارتفاع قابل تنظیم ممکن است برای انعطاف پذیری بیشتر ترجیح داده شوند. محفظه ها می توانند برای تقسیم و سازماندهی وسایل کوچک مفید باشند.

بهداشت و نظافت

برای رعایت بهداشت و نظافت باید موادی را انتخاب کرد که به راحتی تمیز شوند. مواد با سطوح صاف، مقاوم در برابر آب و مواد شوینده، به راحتی تمیز می شوند و محیطی بهداشتی را حفظ می کنند. استفاده از مواد با خواص ضد باکتری یا ضد میکروبی نیز می تواند تشکیل باکتری ها و میکروارگانیسم ها را کاهش دهد. گردش خوب هوا از تجمع رطوبت و بو در داخل کمد جلوگیری می کند. ورودی و خروجی هوا یا سیستم های تهویه در کمد می تواند گردش هوا را تسهیل کند. تهویه منظم همچنین جریان هوای تازه را در داخل تضمین می کند. یک برنامه منظم تمیز کردن، کمد را تمیز و بهداشتی نگه می دارد. ابعاد کمدهای کمد بسته به هدف استفاده و فضای موجود می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ابعاد ارتفاع، عرض و عمق در نظر گرفته می شود. کابینت های استاندارد معمولاً 180-200 سانتی متر ارتفاع، 60-90 سانتی متر عرض و 50-60 سانتی متر عمق دارند. با این حال، ابعاد مختلف ممکن است در کابینت های سفارشی یا تجاری ترجیح داده شود.

کمدهای بایگانی می توانند از نظر تعداد محفظه هایشان متفاوت باشد. تعداد محفظه ها تعداد فضاهای ذخیره سازی اختصاص داده شده به کاربران را تعیین می کند. هر کاربر می‌تواند یک محفظه جداگانه داشته باشد یا می‌تواند محفظه‌های مشترکی برای جا دادن چندین کاربر طراحی شده باشد. تعداد محفظه ها بر اساس تعداد کاربران و نیاز آنها تعیین می شود. کمدهای قفسه معمولاً با درهای تک یا دوتایی طراحی می شوند. از درها برای ایمن نگه داشتن وسایل کاربر در داخل و حفظ حریم خصوصی استفاده می شود. جنس کمدهای کمد بر عواملی مانند دوام، سهولت در تمیز کردن و ظاهر تأثیر می گذارد. می توان از مواد مختلفی مانند فولاد، چوب، لمینت و پلاستیک استفاده کرد. انتخاب مواد به عواملی مانند هدف استفاده، ترجیحات طراحی و بودجه بستگی دارد.

از این صفحه پرینت یا پی دی اف بگیرید

این مطلب را می پسندم

تصویر admin

admin

شرکت دژپولاد آریانا، طراحی و تولید انواع قفسه های مدرن اداری و کتابخانه، بایگانی ثابت و متحرک ریلی، زونکن های فلزی، مبلمان و دکوراسیون اداری (محصولات چوبی و MDF)، تجهیزات بیمارستانی و آشپزخانه های صنعتی (محصولات استیل)

تاریخ انتشار

تعداد بازدید:

تعداد نظر

اشتراک گذاری