با ما عالیترین را بخواهید
با ما عالیترین را بخواهید

اشتباهاتی که هنگام انتخاب قفسه انبار باید از آنها اجتناب کرد

اشتباهاتی که هنگام انتخاب قفسه انبار باید از آنها اجتناب کرد

مهم نیست که در چه تجارتی هستید، شرکت شما به راه حل های ذخیره سازی نیاز دارد!

صرف نظر از محصولات یا خدماتی که شرکت شما در آن تخصص دارد، همیشه به وسایلی برای نگهداری اقلام نیاز خواهید داشت. هر کسب و کاری به قفسه هایی برای فایل های فیزیکی نیاز دارد که از نظر قانونی باید ذخیره شوند. اگر یک مرکز ذخیره‌سازی داده را اجرا می‌کنید که در آن فضا اجاره می‌کنید، به قفسه‌های ذخیره‌سازی برای رایانه و تجهیزات شبکه نیاز خواهید داشت. اگر تجارت الکترونیکی یا کسب و کار خرده فروشی دارید، به یک سیستم ذخیره سازی برای محصولات ذخیره شده خود نیاز دارید. هر نیاز ذخیره‌سازی چالش‌های متفاوتی را به همراه دارد، مانند مواردی که ذخیره می‌شوند، و اینکه چگونه کارمندان یا مشتریان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

نیاز به ذخیره سازی و برنامه ریزی برای آن هرگز نباید دست کم گرفته شود.

وقتی صحبت از برنامه ریزی برای راه حل های ذخیره سازی می شود، صاحبان مشاغل اغلب سه اشتباه اساسی مرتکب می شوند: عدم برنامه ریزی مشخصات و الزامات ذخیره سازی، تعریف نکردن فرآیند ذخیره سازی، و انتخاب مواد ذخیره سازی اشتباه. اگر به صورت جداگانه در نظر گرفته شود، به نظر نمی رسد که هیچ یک از اینها برای اداره کارآمد یک کسب و کار مضر باشد، اما زمانی که همزمان اتفاق بیفتد، نتایج می تواند خردکننده باشد.

1. عدم برنامه ریزی مشخصات و الزامات ذخیره سازی

  1. نوع تجهیزات جابجایی مواد مانند لیفتراک، جک پالت، ماشین‌های اپراتور یا سایر تجهیزات مورد نیاز را تعیین کنید. برای مثال، فضای کمتری که بین قفسه‌های ذخیره‌سازی داشته باشید، به تعیین اینکه آیا بهتر است از یک ماشین اپراتور استفاده کنید (در برخی از مدل‌ها فقط به شش فوت فضای راهرو برای کار کردن نیاز دارند) یا یک لیفتراک (که ممکن است به یک لیفتراک نیاز داشته باشد) کمک می‌کند. فاصله بین قفسه های ذخیره سازی 12 فوت یا بیشتر به دلیل شعاع چرخش و عوامل دیگر).
  2. قفسه های ذخیره سازی خود را برنامه ریزی کنید. هنگامی که می دانید با در نظر گرفتن وزن و ابعاد چه نوع اقلامی را باید ذخیره کنید، باید بتوانید تعیین کنید که چه تعداد قفسه مورد نیاز است و چه تعداد در فضای کف موجود قرار می گیرند.
  3. اندازه بهینه ذخیره سازی محصول خود را تعیین کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که انبار یا سایر امکانات ذخیره سازی شما شامل مناطق جداگانه ای خاص برای عملیات دریافت و حمل و نقل است.

2. تعریف نکردن فرآیند ذخیره سازی

فرآیند ذخیره سازی یک رویکرد چند وجهی است که در یک انبار مدرن یا سایر امکانات نه تنها شامل ذخیره فیزیکی اقلام، بلکه یافتن آنها برای ارسال است. آیا از روش سهام اول در اول (FIFO) استفاده می کنید؟ آیا فضای کافی برای انجام کارآمد این کار دارید؟ برنامه ریزی موثر و تعریف فرآیند ذخیره سازی به عوامل زیادی توجه می کند که کارایی انبار و میزان سودآوری یک شرکت را در طول یک سال مالی تعیین می کند. برخی از نکات قابل تامل عبارتند از:

عملیات داک، که نمونه ای کلاسیک از برنامه ریزی منابع ذخیره سازی است که اغلب تا زمانی که اشتباهی رخ داده نادیده گرفته می شود. داک یک مرکز مهم برای تخلیه و بارگیری محصولات، بررسی آسیب‌دیدگی و تأیید تعداد اقلام فهرست‌شده در بسته‌های تحویل است.
عملیات دریافت، وظایف دریافت اغلب شامل توابع Dock می شود و نقطه شروعی برای کنترل موجودی در انبار است.
عملیات ذخیره سازی، که در آن محصول معمولاً از یک منطقه بارگیری (Docking) به یک منطقه نگهداری منتقل می شود. از آنجا، کنترل‌های برای ردیابی اقلام، تأیید مکان ذخیره‌سازی و رساندن آن‌ها به محل ذخیره‌سازی درست وجود دارد.

بخشی از فرآیند ذخیره سازی همچنین شامل تعمیر و نگهداری مداوم قفسه های ذخیره سازی و تجهیزاتی مانند لیفتراک ها، تمیز نگه داشتن محل ذخیره سازی، ایمن و سازماندهی کارآمد و مدیریت امکانات مربوط به انبار است (این شامل سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه می شود).

3. انتخاب مواد نادرست

از تجربه ما، یک خطای مهم که بسیاری از صاحبان یا مدیران کسب و کار مرتکب می شوند، انتخاب مواد اشتباه برای محصولات در حال ذخیره سازی است. به خاطر داشته باشید که قفسه‌های ذخیره‌سازی خاصی که ممکن است در یک محیط مسکونی مناسب باشند، مانند چوب، شیشه یا پلاستیک، در انبارهای تجاری یا صنعتی یا انواع دیگر مشاغل مناسب نیستند – مگر اینکه واحدها در یک اداره یا محل کارمندان راه اندازی شوند و برای نگهداری چیزهایی مانند کتاب، سی دی یا سایر اقلام کوچک استفاده می شود.

اداره یک شرکت هرگز آسان نیست – صاحبان کسب و کار باید با نگرانی های مختلفی مانند سودآوری، کارمندان (آموزش، حقوق و دستمزد)، سهم بازار، مسائل ایمنی، مدیریت امکانات، مسائل زیست محیطی و حتی رسانه ها و روابط اجتماعی دست و پنجه نرم کنند. آخرین چیزی که یک مالک یا مدیر به آن نیاز دارد، یک سیستم ذخیره سازی ضعیف است که برنامه ریزی و اجرا نشده است!

سیستم های قفسه بندی ارائه شده توسط شرکت دژپولاد آریانا با استاندارد جهانی و کیفیت بالا تولید می شوند. گالوانیزه و ضد زنگ، بسیار قابل تنظیم هستند و می توانند وزن های بزرگ را تحمل کنند و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند.

مهندسین متخصص و پرسنل حرفه ای و مجرب ما به شما کمک می کنند تا با رصد و رضایت کامل، بهترین گزینه ها را برای نیاز خود انتخاب کرده و سیستم مورد نیاز را پیاده سازی کنید.

این مطلب را می پسندم

نویسنده:

تاریخ انتشار

تعداد بازدید:

تعداد نظر

به اشتراک بگذارید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.